Ιστορικά θέματα
  • Εγγραφή

Το Facebook (φέις μπουκ) είναι ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείται από δισεκατομμύρια χρήστες. Ξεκίνησε το 2004 παράλληλα με την δική μας σελίδα antroni.gr, το ίδιο έτος.
Βρισκόμαστε εκεί, στο Facebook καμιά δεκαριά χρόνια. Από τους πρώτους ή μεταξύ των πρώτων από την Ηλεία. Σύντομα φτιάξαμε τις δικές μας ομάδες που προσέλκυσαν χιλιάδες ανθρώπους. Βρήκαμε εκεί, συγγενείς, φίλους, συναδέλφους, γνωστούς, άγνωστους, πολύ κόσμο και δεν σας κρύβουμε ότι στην αρχή ενθουσιαζόμασταν κιόλας. Κατόπιν όμως όλο αυτό κατέληγε σιγά-σιγά σε μία φούσκα, ένα "ανούσιο πράμα" που δεν λειτούργησε για την σύσφιξη των σχέσεων αλλά θα μπορούσαμε να πούμε ότι συνέβη το ακριβώς αντίθετο. Με κάποιους φίλους που είχαμε ταχτική ή καθημερινή επικοινωνία, αραιώσαμε αφού τα νέα τους τα μαθαίνουμε πλέον από αυτό το διαβολοεργαλείο. Μάλιστα με άλλους ήλθαμε και σε σύγκρουση και σε σφοδρή αντιπαράθεση. Θα ήταν καλύτερα να τους θυμόμασταν όπως πριν γιατί η συμπεριφορά τους εδώ μας απογοήτευσε. Το ίδιο βέβαια θα λένε και αυτοί από την πλευρά τους.
Για τους λάτρεις της λαογραφίας (όπως η αφεντιά μας) το Facebook είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, διότι βοηθάει να ξετρυπώνουμε πολλά σπουδαία στοιχεία, όπως είναι οι φωτογραφίες, αλλά και άλλο πρωτογενές υλικό. Επίσης είναι χρήσιμο για μας, διότι διαφημίζει την επιχείρησή μας (με το αζημίωτο), αυξάνοντας τις πωλήσεις, αλλά και τις σελίδες μας εδώ, ανεβάζοντας έτσι (όχι ότι το έχουμε ανάγκη) την επισκεψιμότητά τους.
Χρήσιμο όμως είναι και για τους «κλέφτες» του ίντερνετ, κάποιους εξυπνάκηδες που βρίσκουν μια φωτογραφία, ένα κείμενο, οι οποίοι τα κλέβουν και τα κοτσάρουν σε μια ομάδα, δίχως πηγή και περιγραφή, όπου τις περισσότερες φορές τα θέματά τους είναι άσχετα με το αντικείμενο της ομάδας. Π.χ. «Ορεινή Ηλεία», του φίλου και συναγωνιστή μας στον σύλλογο Ωλονό, Ανδρέα Αθανασόπουλου. Παρακολουθούμε κάποιους ψωνισμένους, χρόνια τώρα και μας «τσιτώνονται» τα νεύρα, οι οποίοι δεν ξεπερνούν τα δάκτυλα της μιας παλάμης, που αναρτούν διάφορες φωτογραφίες με καλύβια, άλογα, γαϊδούρες, κοτέτσια, κοκόρια που τα συνοδεύουν λεζάντες όπως: «ζεστή καλημέρα», «ευτυχισμένη ζωή», «χαρούμενη Κυριακή» λες και εμείς στην ορεινή Ηλεία «είμαστε για τα πίτουρα». Τους ακολουθούν με λάϊκ (μου αρέσει) κάποιοι πλασματικοί φίλοι μας που όταν είδαν το κοτέτσι, λαχτάρισαν το χωριό τους και άθελά τους μας προτρέπουν να μεταβούμε και εμείς σε αυτά το ανούσια θέματα που «ψώνισαν» εδώ και εκεί. Πόσο... όμορφο θα ήταν αυτοί οι «κλέφτες» που αποζητούν την αναγνώριση με «ξένα κόλλυβα», να μας έδειχναν μια δικιά τους φωτογραφία των παιδικών τους χρόνων, του σχολείου, του χωριού τους, της γειτονιάς, της γιαγιάς τους, της θειάς τους κλπ.
Επίσης, το facebook είναι χρήσιμο εργαλείο για τους κομπλεξικούς με έλλειμμα αυτοεκτίμησης που αν δεν τους κάνεις λαϊκ, γίνονται εχθροί σου. Γι’ αυτούς που έκαναν δικιά τους σελίδα και νόμισαν ότι έπιασαν «τον παπά…», τους επιδειξίες, τα καμάκια, τους γαμπρούς, τις νύφες που παρ´όλη την "αποτυχημένη" εξωτερική εμφάνιση, παρουσιάζονται σαν μοντέλα (το photoshop έχει πάρει φωτιά), αυτούς που ψάχνουν ταίρι και αυτούς που επιθυμούν την διαφορετικότητα στην σεξουαλική τους ζωή.
Για αυτούς που έχουν βρει τη χαρά τους, που επιζητούν το "ουάου", την επιβεβαίωση, τα κοπλιμέντα ότι είναι οι καλύτεροι του χωριού με την ανάρτηση που μας «έμπηξαν», το ταξίδι που πήγαν, το σαλόνι που αγόρασαν, το αυτοκίνητο, το σπίτι, την γκόμενα που γνώρισαν, την οικογένεια και το χειρότερο για κάποιους ότι μαζί με άλλα εκθέτουν στο διαδίκτυο και τα ανήλικά τους. Είναι οι ίδιοι που πριν διαβάσουν ένα άρθρο πατάνε like, όπως φανταζόμαστε θα γίνει και σε αυτό το άρθρο που τους «κράζει».

Όλων των ειδών οι θρησκόληπτοι μας έχουν κάνει τα νεύρα μας "τσατάλια" που κάθε μέρα μας «σερβίρουν» εικονίσματα (και μας σκιάζουν), το ίδιο οι αρχαιόθρησκοι με τα αγάλματα και τέλος οι άλλοι με τις παρωπίδες που δεν βρίσκουν να φωτογραφίσουν άλλο κτήριο ή τοπίο εκτός από εκκλησία.
Δεν έχουμε πλέον την υπομονή να βλέπουμε «την κάθε μία» στον καθρέφτη και να βγάζει selfie (φωτογραφία) την "μουτσούνα" της, την άλλη με την καινούρια κόμμωση και την τρίτη με το κινητό (iPhone 10 plus παρακαλώ) στο χέρι για να δείξει το νύχι με τα σχέδια και να μας «κάνει την καμπόση» με το καινούριο «εργαλείο της» που μπορεί να κοστίζει και ενάμιση χιλιάρικο.

Για όλους τους άλλους νομίζουμε ότι αυτό το μέσο έχει τελειώσει και να μας το θυμηθείτε. Είναι ένας μεγάλος ρουφιάνος και εραστής της κλειδαρότρυπας. Καταργήθηκαν λένε οι κρατικοί φάκελοι αλλά εδώ το φακέλωμα καλά κρατεί και δεν θα σβήσει ποτέ. Αρκεί να μπεις στο προφίλ κάποιου και θα τα δεις όλα, με μία ματιά. Αν είναι χωρισμένος, παντρεμένος, απελπισμένος, αρραβωνιασμένος, στεναχωρημένος, θρήσκος ή άθεος, δεξιός, αριστερός η χρυσαυγίτης. Θα δεις τους φίλους του, τα πτυχία του, τι μουσική ακούει, τι ταινίες βλέπει και τι βιβλία διαβάζει. Κάποιοι πιστεύουν ότι μπορούν να τα κρύβουν (από το προφίλ τους) αλλά δεν γνωρίζουν, ότι «κρύβονται πίσω από το δάκτυλό τους».
Σύμφωνα με τα λάϊκ (like) που έχεις στο facebook, σε σέρνει το σύστημα και στην ανάλογη ανάρτηση ή σε προτρέπει για νέους φίλους. Είπαμε σε έναν φίλο μας που είναι (λίγο) γκέι, να τηράξει στην εφαρμογή του αν έχει και άλλους…, εκεί πάνω στα δικά μας τα βουνά και τι λέτε μας απάντησε; «Βρωμάει ο τόπος από δαύτους».
Ανεβαίνει μια ανάρτηση και μαζί της «το αίμα στο κεφάλι μας». Πέθανε κάποιος π.χ. και αντί να γράψουν δυο λόγια συμπάθειας και παρηγοριάς προς την οικογένεια, αρχίζουν να «κοτσάρουν» από κάτω «καλό παράδεισο». Είναι οι κριτές στην πύλη του κάτω κόσμου και όλες τις ψυχές τις οδηγούν προς τον παράδεισο, αλλά αφού όλοι πάνε προς τα εκεί, συνωστίζονται γι’ αυτό εύχονται στο τέλος να πάνε στον καλό και όχι στον κακό παράδεισο. Είδατε.., φτιάχνει και γλώσσα το fb. Την γνωρίζατε αυτή τη φράση; Κρατήστε την διότι σε λίγα χρόνια θα είναι και στα σχολικά βιβλία. Τις άλλες που ξέρατε, όπως «συλλυπητήρια», «να ζήσετε να τον θυμάστε» και «Θεός σχωρέστον», να τις ξεχάσετε.
Όπως είπαμε και παραπάνω αλλά και πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει, ότι το Facebook δημιουργεί αρνητικές επιπτώσεις στην αυτοεκτίμηση των ατόμων που το χρησιμοποιούν. Οι φωτογραφίες που αναρτώνται από διακοπές, ταξίδια και άλλα καταναλωτικά προϊόντα, προκαλούν αισθήματα ζήλειας, και μεγάλη δυσαρέσκεια. Άλλες κυρίαρχες αιτίες ζήλειας περιλαμβάνουν δημοσιεύσεις και φωτογραφίες από φίλους που απεικονίζουν την οικογενειακή ευτυχία και τη φυσική ομορφιά με αποτέλεσμα να κάνει τους ανθρώπους να νιώθουν μόνοι και ανικανοποίητοι με τη δική τους ζωή. Σύμφωνα με άλλη μελέτη ένιωθαν χειρότερα για τη ζωή τους έπειτα από αύξηση του χρόνου που ξόδευαν στο Facebook. Μία ακόμη μελέτη που πραγματοποιήθηκε από κοινού από δύο γερμανικά πανεπιστήμια ανακάλυψε ότι ένας στους τρεις ανθρώπους ήταν πιο ανικανοποίητος με τη ζωή του έπειτα από την επίσκεψή του στο Facebook.
Κώστας Παπαντωνόπουλος, Γενάρης 2018

Κεντρική Σελίδα

Ο Τόπος μας

Παράδοση

Πολυμέσα

Ιστορία

Στατιστικά Μετρητές

Χρήστες
246
Άρθρα
980
Εμφανίσεις Άρθρων
14762137

Συνδεδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 126 επισκέπτες και κανένα μέλος

S5 Box

Login

Register

Δημοφιλή άρθρα